mhb

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av H - 7 maj 2009 21:16

Jag gick helt enkelt i väg på gymmet och cyklade bort 256 kcal.

Känns mycket bättre nu!

Var runt en månad sen jag var där sist och det var riktigt skönt att inte tänka utan bara gå iväg dit.

Jag vill ju trots allt ha en riktigt vältränad kropp, inte ett benrangel bara.

Muskler är snyggt, och gör så att man ser smal ut!



Av H - 7 maj 2009 19:45

Jag känner att jag är en hejare på att uppdatera. Kanske lika bra att passa på medan det håller i sig, höhö.


Iallafall, som jag skrev åt jag ju. Och konsekvensen? Aaasont i magen. Det säger ju sig själv att man inte ska äta.

Av H - 7 maj 2009 18:39

Tänkte att jag skulle göra lite mat.

Inte för att jag behöver äta, eller var särskilt hungrig egentligen.

Men för att mamma kommer på besök imorgon och sen sist hon var här har jag inte rört ett endaste dugg i kylskåpet. Fick därför lite ångest över att allt blir gammalt när hon köpt allt.

Så jag tog och gjorde mig iallafall ett ägg och lite champinjoner.

Och damn vad gott champinjoner var! Med en halv teskeds smör och lite salt var det ju grymt gott, OCH bara dryga 20 kalorier!

Det ska jag lätt äta när jag måste äta!

Det låg dessutom någon "kalorisnack" eller vad det heter där, med choklad och aprikoser. En halv. Som mamma köpte sist hon var här som vi skulle äta innan hon åkte tillsammans, jag åt inte min utan la den i kylskåpet.

Den skulle jag såklart äta upp nu. Drygt 150 kalorier. Som jag fick världens ångest över, och gick och spydde upp direkt. Bra där. Not.


Vad skönt det var innan jag lärde mig spy, jag som aldrig kunnat det. Nu är det första jag tänker på så fort jag ätit något. Hemskt hur det kan bli.


Tycker ni förresten jag ska lägga upp bilder och sånt?

Jag skulle nog behöva lite hjälp med att fixa min blogg lite, med en fin, tror det heter header..? Någon frivillig? :)

Av H - 7 maj 2009 16:29

Som jag sa var det tacobuffé på skolan idag.

Jag hade tänkt äta lite grönsaker istället bara, fast jag älskar tacos.

Men tror ni att det finns några?

Nej, när min klass väl har lunch finns det endast ananas, köttfärs och pitabröd (sen när hade man det till tacos?) kvar.

Så jag tog lite ananas, liite köttfärs och åt ett halvt pitabröd.

Sämst.

Jag fick dessutom världens ångest för pitabrödet och tänkte gå på vår skoltoa och spy. Men det var några ettor utanför så jag vågade inte.

Istället gick jag och kände mig fet hela dagen.

Gick inte hem från skolan heller, tog ingen jacka imorse och nu är det svinkallt och blåser som tusan så jag pallade inte.

Fet jag är.

Av H - 7 maj 2009 07:31

Idag hinner jag slänga iväg ett litet inlägg innan jag sticker till skolan, perfekt!

Idag har jag hört rykten om att det blir tacos på skolan, jag som älskar tacos.

Men om man bara äter grönsaker som sallad, tomaten, gurka och majsen borde det ju gå ganska bra, eller?

Jag brukar ändå tycka det är ganska tillåtet att äta grönsaker, frukt och fisk. Men vi får se hur det går!


Hoppas ni har det lika soligt och fint som jag har det idag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards