mhb

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av H - 24 maj 2009 22:29

Dagen började bra, slutade i en mindre katastrof för att jag fick besök.

Har asont i huvudet dessutom.

Imorgon blir det nya tag, snart student, bal och sommar!


Frukost: -

Lunch: Två hårda mackor med makrill.

Middag: En paprika med quornfilé i + stekta champs.

Övrigt: En 88:an, godis.

Av H - 24 maj 2009 13:34

Jag har bestämt mig för att ordna upp lite saker nu.


För det första ska jag inte äta efter klockan 18.30


Sen för det andra så vill jag börja äta mera på dagen, för att sedan orka träna bort det.

För mig fungerar fasta bättre än att äta lite ibland.

När jag äter lite ibland, vill jag bara ha mer och det slutar inte alltid som jag vill.

När jag däremot fastar avstår jag från allt och slipper känna något sug, dock orkar jag inte träna då.

Så jag tänkte att jag ska äta skollunchen, (bara fyra dagar kvar i skolan!) och sen äta något hemma innan jag går och tränar. 

Då kan jag efteråt börja skriva här, hur mycket kalorier jag ätit, och hur många jag förbränt. Det kommer att peppa mig hur mycket som helst att inte skriva + någon dag alls!


Alltså ex, mat: +300

               träning: -500

               = -200 


Visst ser det så mycket mer peppande ut när det står ett minus där? :)

När man dessutom vet att kroppen bränner mellan 1500-2500 kalorier om dagen själv också!

Av H - 24 maj 2009 10:24

Skönt att äntligen få sova ut åtminstone en dag på långhelgen.

Det är jättefint väder ute idag med, funderar på att ta en långpromenad.

Men jag tycker det är så jobbigt att gå på storvägen här, man vill ju typ i skogen, och någon sån väg vet jag inte eftersom jag inte bott här så länge.


Har inte funderat på hur jag ska göra med maten idag, ska jag äta eller inte, det är frågan. Jag kanska ska ta och gå på affären och köpa en cola light och lite extra drops istället, och sen strunta i maten. Vill inte se ut som ett fetto på skolkortet. Fast det lär jag väl göra ändå.


När ni ska gå ner fort, äter ni inget alls då, eller äter ni lite?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards