mhb

Alla inlägg under maj 2009

Av H - 10 maj 2009 10:21

Det blev ingen uppdatering igår, så jag passar på en snabbis nu innan jobbet istället.

Jag drog mig iaf iväg på gymmet igår, hann bränna 35 kalorier på cykeln innan en gammal kompis ringde och frågade om jag inte kunde komma en sväng, hon har nästan just flyttat hit.

Så jag drog iväg till henne istället. Men dock gick jag ner till bussen, tre kilometer, och en kilometer till henne.

Vi drog senare på fest, och jag fick i mig en halv öl (jag som inte ens gillar öl?), dock ingen mat på hela dagen!

Sen råkade det vara så att festen var nära min mor och far så jag gick hem, tre kilometer till!

Dagen slutade med 7 kilometer och 35 kcal på cykeln, utan mat.

Pretty nöjd ändå!


Nu måste jag skynda mig till jobbet, uppdaterar senare!  

Av H - 9 maj 2009 14:35

.. om jag kanske ska gå och träna en stund.

Har fortfarande inte tagit mig upp ur sängen, haha.

Och jag vet att om jag skriver det här kommer jag att gå iväg för jag vill inte misslyckas och verka fet och lat.

 Är för tillfället hungrig, och om jag tränar försvinner hungern och jag kommer att dricka en massa vatten, vilket jag annars har lite problem med att få i annars.

Så, två flugor i en smäll så att säga! (Egentligen tre, eftersom det hjälper mig på vägen till ett smalare liv att träna en massa!)

Av H - 9 maj 2009 11:28

Den här helgen blir det fasta, enbart vatten och te.

Dock ska jag jobba imorgon, men efter en dag utan mat är man inte så slö, dessutom är det bara drygt fyra timmar och inte så krävande.

Förresten, om man jobbar med ett praktiskt yrke, då borde man väl bränna rätt mycket kalorier på dagarna eftersom man hela tiden jobbar och rör på sig? 

Skulle vara kul att veta hur många kalorier om dagen det är exakt att måla, spackla, slipa och tapetsera hela dagarna!

Av H - 9 maj 2009 02:32

Fy fan vad fet jag är.

Det blev ingen sallad, för den glömde vi kvar i kylen när vi for.

Så fyra små (faktiskt mindre än vanliga) fläskfilébitar med strips och en majskolv åt jag till middag idag. En normalportion. Helt sjukt. Så fet så det finns inte.

Och som om det inte vore nog så slank även lösgodis och lite chips ner, med cola och alkohol såklart.

Äcklig, jatack.

Och det värsta av allt, eftersom jag knappt kan spy, är att det verkligen inte gick med tanken på att allt folk kunde komma till toan när som helst. Folk på fest har ju en viss förmåga att behöva gå på toan så att säga.


Nu är jag så deprimerad att jag måste slå på en film och sova.

Resten av helgen blir fasta och träna vill jag lova.

Äcklig dag.

Av H - 8 maj 2009 10:16

Nu har jag sprungit runt och städat i lite över en timme.

Bränt lite kalorier plus att det är fint här hemma nu, två flugor i en smäll!

Idag kommer mamma som sagt.

Ska springa lite på stan, sen blir det grillning med klassen, och min ena tjejkompis.

Jag tänker grilla grönsaker och lite majs tror jag.

Uppdaterar säkert lite senare, jag har kommit på att jag skriver av mig rätt mycket faktiskt, haha.

Av H - 7 maj 2009 21:16

Jag gick helt enkelt i väg på gymmet och cyklade bort 256 kcal.

Känns mycket bättre nu!

Var runt en månad sen jag var där sist och det var riktigt skönt att inte tänka utan bara gå iväg dit.

Jag vill ju trots allt ha en riktigt vältränad kropp, inte ett benrangel bara.

Muskler är snyggt, och gör så att man ser smal ut!



Av H - 7 maj 2009 19:45

Jag känner att jag är en hejare på att uppdatera. Kanske lika bra att passa på medan det håller i sig, höhö.


Iallafall, som jag skrev åt jag ju. Och konsekvensen? Aaasont i magen. Det säger ju sig själv att man inte ska äta.

Av H - 7 maj 2009 18:39

Tänkte att jag skulle göra lite mat.

Inte för att jag behöver äta, eller var särskilt hungrig egentligen.

Men för att mamma kommer på besök imorgon och sen sist hon var här har jag inte rört ett endaste dugg i kylskåpet. Fick därför lite ångest över att allt blir gammalt när hon köpt allt.

Så jag tog och gjorde mig iallafall ett ägg och lite champinjoner.

Och damn vad gott champinjoner var! Med en halv teskeds smör och lite salt var det ju grymt gott, OCH bara dryga 20 kalorier!

Det ska jag lätt äta när jag måste äta!

Det låg dessutom någon "kalorisnack" eller vad det heter där, med choklad och aprikoser. En halv. Som mamma köpte sist hon var här som vi skulle äta innan hon åkte tillsammans, jag åt inte min utan la den i kylskåpet.

Den skulle jag såklart äta upp nu. Drygt 150 kalorier. Som jag fick världens ångest över, och gick och spydde upp direkt. Bra där. Not.


Vad skönt det var innan jag lärde mig spy, jag som aldrig kunnat det. Nu är det första jag tänker på så fort jag ätit något. Hemskt hur det kan bli.


Tycker ni förresten jag ska lägga upp bilder och sånt?

Jag skulle nog behöva lite hjälp med att fixa min blogg lite, med en fin, tror det heter header..? Någon frivillig? :)

Ovido - Quiz & Flashcards