mhb

Alla inlägg under maj 2009

Av H - 7 maj 2009 16:29

Som jag sa var det tacobuffé på skolan idag.

Jag hade tänkt äta lite grönsaker istället bara, fast jag älskar tacos.

Men tror ni att det finns några?

Nej, när min klass väl har lunch finns det endast ananas, köttfärs och pitabröd (sen när hade man det till tacos?) kvar.

Så jag tog lite ananas, liite köttfärs och åt ett halvt pitabröd.

Sämst.

Jag fick dessutom världens ångest för pitabrödet och tänkte gå på vår skoltoa och spy. Men det var några ettor utanför så jag vågade inte.

Istället gick jag och kände mig fet hela dagen.

Gick inte hem från skolan heller, tog ingen jacka imorse och nu är det svinkallt och blåser som tusan så jag pallade inte.

Fet jag är.

Av H - 7 maj 2009 07:31

Idag hinner jag slänga iväg ett litet inlägg innan jag sticker till skolan, perfekt!

Idag har jag hört rykten om att det blir tacos på skolan, jag som älskar tacos.

Men om man bara äter grönsaker som sallad, tomaten, gurka och majsen borde det ju gå ganska bra, eller?

Jag brukar ändå tycka det är ganska tillåtet att äta grönsaker, frukt och fisk. Men vi får se hur det går!


Hoppas ni har det lika soligt och fint som jag har det idag!

Av H - 6 maj 2009 20:27

Jag är sämst på att räkna kalorier, jag hatar det verkligen.

Jag brukar bara äta, snegla på ungefärliga kalorierna och sen ungefär räkna.

Men det är nog för att jag aldrig riktigt fattat det med gram och deciliter osv.

Allt mäts ju ofta i 100 gram.

Hur fasen ska jag veta hur mycket 100 gram är?

Är det som en deciliter eller vad är det frågan om?


För övrigt är jag hungrig nu, därför läser jag lite inspirerande bloggar.

Vad gör ni för att hålla hungern borta?

Av H - 6 maj 2009 17:31

Kom på en sak. Jag funderar på att ta upp det här med stegräknaren igen, man blir så sjukt mycket mer peppad att röra på sig då.

Och hela tiden vill man gå längre, se bättre resultat.


Dagens motion är promenad till och från skolan, drygt 40 minuter. Men samtidigt går jag en praktisk linje där jag rör på mig nästan hela dagarna, så lite hjälp borde det väl ge?


Jag förstår inte, den här gången har jag ingen ork alls till att röra mig eftersom jag äter så lite. Sist kunde jag träna hur mycket som helst, hur kan det vara så?


Av H - 6 maj 2009 16:57

Hade tänkt skriva ett inlägg innan jag stack iväg till skolan imorse men det hanns inte med, trots min sovmorgon. Men aja.


Kom precis hem från skolan och tänkte bara kolla hur mycket pengar jag hade på kortet, och möts av en förskräcklig syn!

Hur kan jag ha drygt 100 kronor när jag hade 700 kronor för någon dag sen, utan att dessutom ha gjort något?

Knasigt.


Lägger upp en dagens mat idag med, för att komma ihåg.


Frukost: -

Lunch: ca 1 dl morötter, ca 1 dl pizzasallad och två fiskpinnar utan "skalet".

Middag: -

Övrigt: -

Av H - 5 maj 2009 19:20

Det blir en kickstart med ett till inlägg på en gång tänkte jag. Jag sitter ju ändå här, utan ork till att varken plugga eller gå på gymmet. Patetiskt egentligen. Men att tvätta och packa upp resväskan får ta min kvällstid idag. Har dessutom bara sovit dryga tre timmar inatt, och gått en heldag i skolan, vilken jag inte varit i på drygt en månad. Sånt tar energi. Det är vad jag försöker intala mig iallafall.


Iallafall, såhär är dagens mat;

Frukost: -

Lunch: -

Middag: Två ½ hårdbrödsmacka med makrill på.

Övrigt: -


Har väl tänkt göra någon slags tränings/matschema nu när vardagen är något tillbaka till normalt. Men det får bli senare!


Av H - 5 maj 2009 18:46

Jag skriver mestadels för min egen skull, och för att jag ibland behöver rensa huvudet på tankar.

Sen om någon skulle få för sig att svara på frågor som jag kanske kan tänkas ställa vore det bara ett stort plus i kanten!


Rakt på sak, det mesta som rör sig dagligen i mitt huvud, förmodligen inte bara i mitt heller, är viktproblem.

Att behöva bry sig om precis allt man stoppar i sig, hur tjock man känner sig för dagen, hur mycket man ska träna för att slippa få i sig någon kalori överhuvudtaget osv.


Som sagt är det för min egen skull jag skriver, för att kunna hålla reda på allt jag nämnde i ovanstående stycke.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards