mhb

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av H - 3 juni 2009 22:05

På tv nu, helt sjukt!

Av H - 3 juni 2009 20:16

Japp, en 50 minuter lång, rask promenad blev det.

Dock fungerade inte stegräknaren som den skulle, vilket den inte gör ibland. För det säger sig själv att 50 minuter pw inte är bara en kilometer.

Så, jag hade runt 7400 steg innan, och kollade sedan på stegraknare.se ungefär vad 50 minuter är. Och det var 8450 steg.

Men jag tror det är för mycket. 7500 kanske.

Det är runt 14900 steg idag.

Sammanlagt för dessa tre dagar = 35700 steg, om jag inte räknat galet.

Det betyder att det bara är 16800 steg kvar till mitt mål den här veckan!


Av H - 3 juni 2009 20:16

Japp, en 50 minuter lång, rask promenad blev det.

Dock fungerade inte stegräknaren som den skulle, vilket den inte gör ibland. För det säger sig själv att 50 minuter pw inte är bara en kilometer.

Så, jag hade runt 7400 steg innan, och kollade sedan på stegraknare.se ungefär vad 50 minuter är. Och det var 8450 steg.

Men jag tror det är för mycket. 7500 kanske.

Det är runt 14900 steg idag.

Sammanlagt för dessa tre dagar = 35700 steg, om jag inte räknat galet.

Det betyder att det bara är 16800 steg kvar till mitt mål den här veckan!


Av H - 3 juni 2009 18:00

Jag har börjat med stegräknaren för skojs skull för att se hur långt jag går på jobbet varje dag. Idag har jag gått 4.5 kilometer bara på jobbet!

Funderar på att gå ut och gå en sväng nu med, men det är typ storm.


Iallafall har jag funderat på ett stegmål varje vecka, och den här veckan sätter jag minst 7500 steg (nästan 5 kilometer) varje dag.

Det är ett relativt mål som jag borde kunna hålla.

Sedan ökar jag på för varje vecka. Nästa är det 8500 hade jag tänkt.

Och de veckor jag inte klarar målen, "hålls" de kvar tills nästa vecka.

För de här två dagarna (mån, tis) har jag gått 20800 steg, alltså runt 10400 per dag om man slår ut det så.


På lördag kommer jag kanske inte ha stegräknaren på mig, så därför ska jag försöka gå lite över varje dag. Dock ska jag springa en masssa på lördag, men bland folk. Och jag tycker det är lite halvpinsamt att gå omkring med en stegräknare som t.ex mammas jobb gör. Hehe.


Men mitt mål på 55 (54?) på studenten känns inte helt omöjligt måste jag säga!


Dagens mat för idag är:

Frukost: -

Lunch: Ett kycklingben, lite wokade grönsaker.

Middag: En lite mindre portion mannagrynsgröt än för 1 på paketet, en banan och lite mjölk till, plus en Crisp´n light med lite bredbar leverpastej och gurka på.

Övrigt: -

Av H - 3 juni 2009 16:19

Att sova hur många timmar som helst!

Är jättepigg idag. Iallafall nu.

Damn, fick jobba ute både igår och idag i blåsten så jag håller kanske på att bli sjuk . Var alldeles vit och skakade när vi skulle in och äta. Barnplågeri.


Blir så tjurig att jag inte kunnat jobba lite efter jobbet också, det har fattats grejer, fast de jag ska jobba åt sagt att det fanns hemma. Sen när jag fixat det ena, har det andra inte funnits.

Så nu tänker jag helt enkelt vänta tills de kommit hem så de får fixa sina saker själv. Tråkigt för mig som ville ha lite pengar i helgen, men får dem ju iallafall nästa vecka då.


Nästa vecka får tillbaka på skatten och semesterpengar dessutom, yes!

Av H - 3 juni 2009 06:37

Haha, jag gick och la mit lite före åtta igår och vaknade av klockan nu.

Undra om någon var trött på riktigt.

Idag är jag klart mycket piggare (nähä?) och gladare iallafall.

Nu måste jag stressa iväg på jobbet!

Ovido - Quiz & Flashcards