mhb

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av H - 23 juni 2009 21:04

Jappjapp, imorgon gäller det!

Hoppas på mindre mått, även fast det knappt rört sig på vågen.

Fast den är ju mongo så.

Av H - 23 juni 2009 19:31

Japp, tog mig en promenad för att klara dagens mål på 13000 steg.

Eftersom vi inte satt upp några nya kör jag på 13000 steg fortfarande.

Tror dock jag ska öka lite om någon dag.

Jag menar, nu klarar jag ju 13000 varje dag, då är det ju inget att kämpa för. Självklart får man vissa dagar kämpa för dem, men man klarar det ju alltid. Så därför tänker jag sätta högre mål.


Jag kom på en sak, (sällan jag tänker på saker jag måste skriva upp, men det är väl det en blogg är till för. ;) ) och det är att med rätt sorts motivation så kommer man iväg rätt snabbt.

Som det med pajen nyss. Innan jag såg att det behövdes 13250 steg för att förbränna den så hade jag ingen motivation alls att gå ut och gå, men när jag tänkte på hur fet jag skulle bli annars, och att dagens mål var 13000 så kom jag iväg hur snabbt som helst.


Förresten, ett tips till alla som har svårt att dricka vanligt vatten som jag, som verkligen tycker det är äckligt förutom när man är törstig, är att pressa ur en halv citron i det. Det hjälpte verkligen till med smaken, och nu har jag nästan druckit en liter idag bara för det!

Av H - 23 juni 2009 17:36

Kollade lite på en sida där man kan omvandla mat till steg.

Eftersom jag valde att ta en halv ost- och skinkbitspaj med lite sallad till middag idag, och vet att det är onyttigt, ville jag kolla.

Jag tänkte väl mest kolla på skoj hur många steg det var, men dock fanns bara köttfärspaj, och det var över 13000 steg! Herregud!

Om jag tvivlade på en promenad innan så gör jag då inte det nu längre!

Av H - 23 juni 2009 16:13

Idag har jag upptäckt att minsta lilla grej kan pigga upp ens tråkiga vardag.

Jag har stått och skrapat hela dagen, höll på att dö av tråkighet.

Så kommer en man från samma jobb, fast som jag aldrig jobbat med.

Och han liksom stönar varenda gång han skrapar.

Alltså, VARENDA gång. Vilket var hela tiden.

Jag fick verkligen hålla mig för att inte skratta.


Idag går stegen inte bra. Har bara runt 4000 hittills, och jag är sjuukt trött.

Men jag tänkte kanske äta något och sen tvinga ut mig en sväng.


Dagens mat än så länge är iallafall:

Frukost: En kopp te.

Lunch: Räksallad. (räkor, sallad, gurka, tomat, rädisor, svamp)

Middag: Två Crisp´n light med makrill på. Funderar på en eller två äggvitor med.

Övrigt: Halstabletter.

Ovido - Quiz & Flashcards