mhb

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av H - 21 juni 2009 21:15

Jag tänkte göra ett litet träningsschema hade jag tänkt.


  • Morgonpromenad innan jobbet, minst 2 gånger/vecka.
  • Träna på Friskis minst 3 dagar i veckan.
  • minst stegmålet per dag.
  • Cykla minst en gång i veckan.

Detta till att börja med.


Sen tänkte jag på en till sak, jag tror jag ska ta bort min regel att inte äta efter 18.30, för efter träning ska man väl äta proteiner som ex. ägg?

Dessutom är det bättre jag äter 500 kalorier och förbränner dem, än att jag äter 300 kalorier och inte orkar träna.



Av H - 21 juni 2009 19:10

Medans jag var ute och gick funderade jag på en sak.

I min omgivnings ögon är jag den glada och roliga tjejen, hon som aldrig är ledsen eller mår dåligt.

Hon som alla avundas för att hon aldrig haft en finne och ser lika bra ut med smink, som utan.

Hon som är kompis med de flesta och alltid får ett strul på krogen om hon bara vill.

Hon med bra betyg, och alla lärares favorit.

Hon som har så fina former, och dagligen får kommentarer om sitt utseende.


Hon som borde vara nöjd och lycklig.


Jag kan faktiskt inte säga varför jag ändå inte tar åt mig av någonting alls. Varför jag har så sjukt dåligt självförtroende.

Eller jo, jag har mina aningar förstås.

Jag antar att det beror på mitt ex, hur jag blev behandlad efter vårat uppbrott.

Nu vill jag bara visa att jag är så sjukt mycket snyggare än hans nya tjej, jag ska bli så sjukt mycket smalare och perfektare än vad hon är.

JA!


Det här inlägget lät jätteegoistiskt, men som ni kanske förstår tar jag inte åt mig, och är inte det minsta ego egentligen.

Av H - 21 juni 2009 18:59

Japp, än så länge. Lär sluta runt 13500 stycken idag.

Känns bra, då jag dessutom fastat hela dagen.

Jag hatar att jag måste jobba hela dagarna, nästan varje dag, och aldrig kan ta det lugnt. Skulle jag inte behövt jobba imorgon skulle jag kunna gå hur mycket mer som helst idag när det är fint väder. Precis som jag imorgon skulle kunna gå en massa om jag inte jobbade. Men man ska väl vara glad att man har ett jobb i dessa tider antar jag.


Av H - 21 juni 2009 15:50

Även om jag tycker jättemycket om att vara med familjen så är det faktiskt skönt att komma hem till sitt eget när man väl gör det.

Uttrycket "borta bra, men hemma bäst" stämmer ganska bra.

Sjukt att jag kallar det här numera för mitt hem, och inte hemma, där jag alltid bott.

Jag som inte ens ville flytta hemifrån från början.

Nu förstår jag inte hur jag ens skulle stå ut med att vara där jämt.

Konstigt hur det är.


Iallafall är det hur varmt som helst ute! Och jag funderar på en promenad, det är bara det att jag inte vet om jag ska träffa min kompis eller inte för hon svarar aldrig. Annars hade jag gått nu på en gång, men nu måste jag vänta. Störande!


Fastan går bra förresten, har inte ens märkt av att jag inte ätit idag.

Lite kort stubin kanske men, hehe.

Av H - 21 juni 2009 08:36

Tyvärr. Igår blev det för mycket när precis ALLA skulle komma och fika hela dagen lång. Muffins, äppelpaj och jordgubbar. Plus allt annat då såklart.

Men jag grinar inte för det, nu ska jag ut och gå istället!

För nu struntar jag i min hals, den blir ju fasen inte bättre av att sitta hemma bara, då kan jag lika gärna gå istället.

Dumhals.


Idag är det dagen då jag och Ienvy fastar förresten!

Och ikväll ska jag göra ett träningsschema för nu är det bara 42 dagar kvar!

Och förmodligen mer kilon än igårmorse att ta av..


43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1! 

Ovido - Quiz & Flashcards