mhb

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Ny kategori.

Av H - 29 juni 2009 20:47

Jag har fått min "Bara 100 kalorier" bok.

Så nu har jag gjort en ny kategori där jag tänkte skriva lite recept.

Det första får bli Fruktsallad med keso.


Ingredienser:

85 g keso.

1 tsk hackad, färsk persilja.

1 msk hackad, färsk gräslök.

1 tsk hackad, färsk körvel eller basilika. 

2 paprikor i olika färg, urkärnade och skalade.

1 liten melon.

175 g blandade salladsblad.

55 g kärnfria vindruvor.

1 rödlök, tunt skivad.


Dressing

3 msk färskpressad lime.

1 liten, röd chili. Urkärnad och finhackad.

1 tsk flytande honung.

1 msk soja.


1. Lägg keson i en skål och rör i de hackade örterna. Täck över skålen lätt åt och ställ den åt sidan.


2. Strimla de skalade paprikorna tunt och lägg undan dem. Dela melonen i halvor, kasta fröna och skär melonhalvorna i tunna klyftor. Skär bort  och kasta skalet. Skär sedan köttet horisontalt och lägg det åt sidan.


3. Lägg upp salladsblad och melonklyftor på ett stort fat.


4. Skeda upp örtkeson på fatet och lägg sparade paprikor, vindruvor och rödlöksskivor runt osten. (Antar att "osten" är talespråk?)


5. Gör dressingen genom att blanda pressad lime, chili, honung och soja i en liten skål eller tillbringare. Ringla dressingen över salladen och servera 3 portioner.


Detta recept är alltså gjort för 4 personer, och innehåller 98 kalorier per portion.

 
 
j

j

29 juni 2009 21:06

nja, alltså jag tycker nog om det mesta, tänker mer på lätta grejer, så att jag kan äta mer än en gång om dagen osv. lätt mellanmål typ. :)

http://www.downdowndown.blogg.se

 
my goal is thin

my goal is thin

30 juni 2009 15:32

Eftersom jag inte haft stegräknaren med mig under förra veckan så vet jag inte hur många steg det blivit under veckan men jag är övertygad om att jag nått minst 15 000 steg varje dag iallafall :) Vilken festival jobbade du på? Kram

http://mygoalisthin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H - 7 augusti 2009 06:10

Tack vare finaste Ella som hjälpte mig med bloggdesign igår så byter jag idag blogg!   Den nya adressen är www.myskinnydreams.blogg.se   Vet inte om jag kommer ha kvar denna än, men några dagar iallafall.     ...

Av H - 6 augusti 2009 21:18

Jag har riktigt längtat hela dagen efter att få springa imorgon. Jag älskar att se att jag klarar mer och mer för varje dag. Har fortfarande inte riktigt fått till maten som jag vill ha det men.   Idag blev det, som vanligt numer, en bra start bar...

Av H - 6 augusti 2009 20:21

Stor idé att skriva frågan som rubrik, men någon som har ett bra svar ändå kanske? Innehåller det tokmycket kalorier? ...

Av H - 6 augusti 2009 18:40

Jag vill ha fler bloggar att läsa, så skriv gärna era adresser ifall ni läser min! ...

Av H - 6 augusti 2009 18:35

"Jag tror inte att folk med ätstörningar är sjuka. Jag tror inte att de är galna, de ställer bara högre krav på sig själva. De är perfektionister utan gränser, och på ett sätt måste man ju ändå beundra den styrkan de har."   Kopierat från "Tess" blog...

Ovido - Quiz & Flashcards