mhb

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av H - 10 juli 2009 16:04

Jag säger bara det!

Om det inte vore för att jag vill bevisa att jag klarar av dieten hade jag gett mig hän åt matparadiset hemma idag!

Jag trodde det skulle gå lätt idag eftersom mamma var borta, och pappa med för den delen.

Först när jag kommer hem finns det tortillarullar med hur mycket sallad som helst till. Sen finns det godis, kakor och choklad i kopiösa mängder!

Jag ska erkänna att jag som har svårt för godis stoppade en dumlekola i munnen, tänkte sedan att det inte är värt det och spottade ut den!

Jag har inte ätit på jobbet på hela dagen, då ska jag fan inte stoppa i mig en massa onyttigt heller!

Så nu håller jag på att koka ett ägg, ska äta äggvitan och en crisp´n light. Senare ett äpple med kanel, när alla andra äter godis.


Jag fattar inte hur jag kan vara den enda feta i familjen när vi jämt har godis?


Just ja, stoppade två tortillarullar i en matlåda och la i väskan, så mamma ser att jag ätit. Toppenbra gjort H.

Av H - 10 juli 2009 06:14

54.9 kg på min våg!

Under 55!

Så, ifall jag inte åt 300 kcal, vilket jag ändå tror jag höll mig under, så har jag då fan gått ner iallafall, och det är huvudsaken!

Men idag är dag fem, och den har jag redan planerat att klara, fast jag ska till föräldrarna ikväll.


Jag tror jag kommit på vad det var som fick mig så sjukt omotiverad, och det var att jag vägde mer och mer på min våg fast jag hade tränat, druckit och ätit som jag skulle. Eller ja, alltså. Tränade och drack, men knappt åt.


Imorgon blir det spännande att se morgonvikten hos föräldrarna!

Det blir förresten ingen mer uppdatering idag, kommer hem imorgon.

Och då när jag tänker ska bästa kompis komma, och då kan jag inte heller uppdatera. Så söndag, om jag inte hinner smyga in någon litet inlägg.


Ha en bra helg, och stay strong! :)

Ovido - Quiz & Flashcards