mhb

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av H - 6 juli 2009 23:03

Det går bra, ingen hets eller något.

Jag är hungrig, vet att det finns bullar och sånt i frysen men tar inte.

Jag kan stå emot. Ingen fara alls. Men varför känner jag mig så tom?

Som att jag inte orkar bry mig riktigt. Eller inte bry mig, jag känner mer att jag aldrig kommer att lyckas hur ltie jag än äter. Jag vill se resultat på två sekunder, annars tappar jag motivationen.

Och när jag dessutom imorse hade gått upp typ 0.5 sen igår, fast jag enbart gick och var på friskis nästan hela dagen utan mycket mat, blev jag bara ännu mer opeppad.

Fel att vara peppad när det går bra.


Min mat imorgon blir förresten runt 10 fiskbullar, (någon som vet kalorierna för burken är borta?) 2 salladsblad, 8 gurkskivor och runt 75 gram majs.

Får sätta mig och räkna på det imorgon.


Nu ska jag sova, sjukt opeppad på allt.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

Godnatt.

Av H - 6 juli 2009 20:57

Har inte varit ute och gått alls idag.

Har dock städat undan några kassar med skolpapper sen studenten som bara stått. Så jag har iallafall något gjort.

Men ändå.

Men imorgon blir det promenad, och kanske en sväng på Friskis om jag hinner.


Var hem till mamma och pappa en snabbis nu, skulle fixa en sak, och tänkte att jag kan ta ett äpple där så de ser att jag äter eftersom de börjat påpeka att jag gått ner.

Och vad står inte vid frukten om inte en godispåse full med choklad och annat gott?

MEN, jag tog inte! Stolttjej.se.

Istället tog jag mitt äpple, och åkte sedan hem.

Dessutom sa mamma att hon jobbar på fredagkväll, då har jag 100 kcal-dagen. Det betyder att jag får fixa något och äta på jobbet, och sedan kommer inte påpeka något hemma eftersom pappa också jobbar!


Ett litet hinder i veckan är dock att mina kompisar vill ha mysmiddag.

Jag sa torsdag, för då har jag iallafall 400 kcal-dagen.

Alltid bättre än 300 iallafall.

Ska försöka hoppa över att äta på jobbet just då. Hoppas jag jobbar själv.

Det kommer säkert att bli kött och strips, det är liksom standard typ.

Jag kommer få panik, hur fasen ska jag kunna räkna kalorier där, jag som knappt kan räkna på allt nu?

Måste köpa mig en våg, men hur som helst kan jag ju inte ta med den dit ändå. Dock är det min ena kompis som bantar, och hon äter bara kött och sallad. Då betyder det att jag också kan göra det, för en köttbit är väl inte mer än säg 350 kalorier, eller?


Varför måste mat och kompisar vara som ett enat ämne?


Av H - 6 juli 2009 16:01

Frukost: Te ~ 1 kcal.

Lunch: Kycklinglår med lite wok ~ 260 kcal.

Middag: Två Crisp´n light (20) med två äggvitor (40), lite kaviar, (10) ett litet glas havremjölk (45) och ett varmt äpple med kanel (60) ~ 175 kcal.

Övrigt: Ett äpple med kanel ~ 60 kcal.


Kan hända att det är något som inte är exakt men vad tusan.

Det betyder iallafall 496 kalorier idag, och det i sin tur betyder att dag 1 är avklarad!

Fast man ska väl inte ropa hej förrän man är över bäcken som det så vackert heter, höhö.

Av H - 6 juli 2009 15:07

Jag skriver ner en dessert med på en gång.


Ugnsbakade äpplen

Ingredienser: 4 matäpplen á ca 225 g.

                      85 g blåbär.

                      2 msk lönnsirap, eller efter smak.

                      6 msk vatten.

                      Grekisk yoghurt med låg fetthalt, till serveringen.


1. Sätt ugnen på 200 grader. Kärna ur äpplena med en äppelpipare eller liten, vass kniv. Skär ett tunt jack längs mitten av varje äppelskal. Skär vid behov av en tunn skiva i botten på varje äpple så de kan stå. Ställ äpplena i en stor, ungsfaast form.


2. Fyll äpplena med blåbär och häll lönnsirap över dem. Häll vattnet i formen och grädda i 45 - 60 minuter, eller tills fruktköttet känns mjukt när du sticker lätt i det med en kniv.


3. Lyft ut äpplena ur ugnen och servera dem med grekisk yoghurt med låg fetthalt.


4 port, 78 kcal per äpple.


Tänkte att jag skulle lägga upp bilder på varje måltid med, men jag har ingen kamera för tillfället och hittade inget på google. :/


Om något speciellt recept önskas så lämna en kommentar!


Av H - 6 juli 2009 15:00

Tänkte skriva ett till recept nu, lax med currytäcke.

Fisk är ju nyttigt, hehe.


Ingredienser: 4 laxfileér a´ ca 175 gram.

                      40 g färska fullkornsbrödsmulor

                      1½ msk currypasta

                      1 msk hackad färsk koriander


Garnering: Citronklyftor

                  Salladsblad (kan uteslutas)


1. Sätt ugnen på 180 grader. Kasta alla fina laxben och skölj filéerna lätt. Torka dem på hushållspapper.


2. Blanda brödsmulor, currypasta och hackad koriander väl i en skål.


3. Lägg varje laxfilé på en bit folie och klappa in currybrödsmulor över ovansidan. Lägg en annan foliebit över och lägg paketen på en eller två bakplåtar.


4. Ställ in plåtarna i ugnen 10 minuter, ta bort den översta folien och baka i ytterligare 10 minuter eller tills laxen är mör. Garnera gärna!  


4 port, 97 kcal per laxfilé.

Av H - 6 juli 2009 06:30

Japp, nu tänker jag köra igång med abc-dieten!

Idag är det 500 kalorier som gäller och en kopp te väntar till en början i köket.

Sedan i matlåda, den gjordes innan jag bestämde mig för det här igår, har jag ett kycklingben med wok.

Enligt mina beräkningar hamnar det någonstans vid typ 250 kalorier.

Det betyder att jag har 250 kvar med.

Blir förmodligen någon naturdiet, någon frukt och kanske ett ägg efter träningen ikväll.

Det som är så bra med abc är att man kan verkligen träna bort allt man stoppat i sig på en dag, det är sjukt motiverande!


Är sjukt trött idag för övrigt, och det regnar ute..?

Suuuuuug.

Ovido - Quiz & Flashcards