mhb

Alla inlägg under juni 2009

Av H - 20 juni 2009 07:56

.. att jag kommer sluta skriva morgonvikten när jag är hemma eftersom min våg uppenbarligen inte fungerar som den ska. Äckelvåg.

Men desto mer kommer jag kämpa för att de gånger jag kommer hem, se nedgången på vågen hos föräldrarna istället.

Av H - 20 juni 2009 07:22

.. olika hos föräldrarna motför hemma för?

Det skiljer runt tre kilo. Såvida inte jag gick upp tre kilo av att sitta i en bil såklart, vilket jag tror inte är helt och fullt möjligt.

Isåfall, håll i er, är min högsta vikt 66 kilo, och min nuvarande 59.3 kilo.

Det betyder ändå att jag gått ner runt sju kilo på en och en halv månad ungefär. Det är inte bra, men då har jag inte tränat som en tok heller.

Det betyder att de tio kilo till som jag vill gå ner, borde kunna gås ner på två månader, med mycket träning!

Det är 43 dagar kvar tills jag ska träffa en gammal killkompis, ett gammalt ragg. Och då ska jag minsann vara fit for fight! Åtminstone ska jag väga 55 på mamma och pappas våg, det betyder att jag ska gå ner 4.3 kilo på 42 dagar, det kan inte vara omöjligt? Ingenting är omöjligt för tusan!


43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1! 


Detta är såklart inget jag triggar andra alls till, utan detta är ju min blogg, min dagbok. Men för att jag själv ska komma ihåg måste jag komam ihåg vissa saker tills ikväll när jag kommer hem:

  • Träningsschema.
  • Göra matschema?
  • Hänga upp nytvättade kläder.
  • Ta nya mått ikväll, och nya om 43 dagar.

Haha, även att jag fick in mina nytvättade kläder mitt i allt annat.


Hur har er midsommar varit förresten? :)

Av H - 19 juni 2009 18:19

Frukost: Två Crisp´n light med gravad lax.

Lunch: En glass, eh. uppspydd. (Och Felle, det är inte så lätt att njuta av en glass, tyvärr)

Middag: En äggvita, två sillbitar, lite majs, några köttbullar, lite gravad lax.

Övrigt: Lär kanske bli någon lösgodis. Vet inte än. 

Jag tycker jag kommit ganska bra undan för att vara hemma hos familjen.

Känns bra att jag stått emot. :)

Av H - 19 juni 2009 15:43

Om så bara för två minuter.

Jag följde med en kompis ner och kollade när stången restes och sådant.

Det är så mysigt här, lite som barnen i Bullerbyn fast med flera barn.

Och så kom vi till fika.

Sa att jag inte hade några pengar, då kom: jag kan bjuda.

Jag: Men det är bra, jag kan gå hem och hämta pengar om jag skulle vilja ha något.

Hon: Nej, jag vill bjuda.

Jag kände mig halvt tvingad då.

Och en 88:an åkte ner istället för en massa kakor.

Vet inte om det var sämre, men det var då klart lättare att spy upp igen.

Eh, puckat.

Jag är glad att jag inte hetsar en massa så jag spyr ofta, för det är då det äckligaste som finns. Och hela tiden finns bilden om äckliga tänder i bakhuvudet.

Men om jag inte hetsar på två månader borde jag gå ner mina kilo, och då slipper jag spy mer i hela mitt liv.

Tänderna kan väl inte ruttna på två månader eller?

Det är ju inte direkt så att jag spyr varje dag. Någon gång i månaden kanske. Och det kan ju inte vara så farligt..?


Just ja, apropå sjuka så har jag nog fått halsfluss med nu.

Snacka om inte min vecka alltså.

Av H - 18 juni 2009 20:36

Yes, öroninflammation som pricken över i.

Jag dör snart av smärta.


Av H - 18 juni 2009 16:37

Jag har legat däckad i feber hela dagen, och det regnar ute.

Det känns inte som att jag kommer kunna gå ihop 13000 steg idag.

En sak om det inte regnat, men att ge sig ut med feber i regnet, där går gränsen.


Dagens mat än så länge iallafall:

Frukost: Två Crisp´n light med bredbar leverpastej och gurka.

Lunch: Fem nygjorda köttbullar, två Crisp´n light med gravad lax.

Middag: Åtta till köttbullar, lite sallad.


Jag behövde inte ens äta en potatis eftersom jag är sjuk!

Jag är ju som sagt hemma hos föräldrarna nu.

Och jag ska väga mindre när jag kommer hem, än när jag åkte hit.

Ingen jäkla fail här inte!


Av H - 18 juni 2009 09:42

Jag tycker midsommar är en härlig tid.

Jag älskar att alla springer omkring i klänningar med en krans på huvudet, att alla barn ser så lyckliga ut när de dansar kring stången och att alla föräldrar och vuxna sitter och pratar och skrattar ihop.

Dessutom är det inte direkt som julbordsmat, utan mest sill.

Och sill är ju fisk, och fisk är bra.


Får se om jag kan cykla imorgon som alla andra, det är tradition i vår stad att cykla ner till stranden, och det är över en mil.

Skulle vara bra att bränna lite kalorier, men som sagt är det inte bra att träna när man är sjuk. Får se, slipper ju iallafall dricka alkohol och äta så mycket mat när man är sjuk, hehe.


Jag åker hem till familjen nu, får se om jag tar med min dator så kan jag uppdatera när jag vill i helgen!

Av H - 18 juni 2009 08:37

Jag har funderat på det.

Och ska nog skriva ut den en gång i veckan bara.

Jag blir så himla deprimerad när jag går upp och ner bara.

Och jag fattar inte ens varför det är så, ibland fastar jag en dag, och har gått upp hur mycket som helst till nästa dag. För att nästa dag äta hur mycket som helst och gå ner en massa till ändå nästa dag. Helt weird.


Om jag tyckte jag mådde dåligt igår är det inget motför idag.

Täppt som tusan i näsan, knivar i halsen och feber.

Typiskt att bli sjuk nu. Men då kan jag skylla på att jag har ont i halsen helt ärligt när midsommarmaten kommer fram. Det är ju bra iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards