mhb

Alla inlägg under juni 2009

Av H - 17 juni 2009 21:50

På tv nu.

Jag tror dock jag ska sova, har feber och mår inte så bra.

Har fastat hela dagen dessutom, men imorgon blir det lite mat.

Kommer ändå vara tvungen att äta middag hemma med familjen.


Dagens steg är 13175 stycken, och jag är jättenöjd idag.

Det är inte så många, men jag gav aldrig upp. Det är det viktigaste. 

13000 steg är morgondagens mål också, eller vad säger du Ienvy?


Av H - 17 juni 2009 19:05

Jag tog två alvedon, sov tre timmar och sen kom mamma.

Jag tvingade iväg på affären med henne, i desperat behov av steg.

Och när jag kommer hem igen ser jag att det "bara" fattas drygt 7000 steg till 13000 stycken.

Så jag gör ett nytt försök och ger mig ut på promenad, igen.

Och tamigtusan har jag 13074 steg just nu, och då måste jag dessutom bädda, städa och lite sånt med.

Grymt stolt!

Av H - 17 juni 2009 16:02

Jag var tvungen att ge mig ut och gå ett tag, hatar att vara sämst.

Men när jag hade en puls på typ 1900 slag i minuten,  svetten rann och jag höll på att svimma, av att gå, då gav jag helt enkelt upp.

Nu har jag iallafall försökt.

Jag funderar på att vara hemma från jobbet imorgon med, så kan jag fasta en dag till, om jag nu inte tvingas i mat när mamma och pappa kommer snart.

Plus att jag kan gå en massa, jag ska isåfall gå ner på banken och sätta in pengar, fram och tillbaka dit borde vara 13000 steg.

Så Ienvy och Mygoalisthin, (har bara hört från Ienvy tyvärr men) ska vi satsa på 13000 steg imorgon istället?

Eller ska vi satsa högre om du gick det idag?

Hör av dig! :)


Av H - 17 juni 2009 12:14

Jag har ju haft lite ont i halsen sen i söndags, tränade ändå på kvällen.

Det var ju inte så farligt tänkte jag.

Likadant måndag. Fick hosta, och kändes som om jag skulle hosta blod.

Igår var jag ju helt hängig och slut, men gick ändå mina 10000 steg.

Tack vare stegtävlingen, annars skulle jag aldrig kommit mig ut och gå 10000 steg i blåsten.

Men idag, då sa kroppen ifrån. Vid tiotiden igårkväll somnade jag, som en stock, ovanligt tidigt för att vara jag.

Och sen imorse sov jag över, men kom bara fem minuter försent på jobbet som tur var.

Men ju längre dagen har gått så mår jag bara sämre och sämre.

Förmodligen har jag feber, dödsont i halsen, ont i huvudet och helt snurrig.

Jag måste nog säga att jag tyvärr inte kan gå mina steg idag, jag tror att jag måste vila. Hur mycket jag än vill gå dem.

Men alla säger åt mig att jag är störd som tränat fast jag varit sjuk, och jag vet att det är farligt. Man ska ALDRIG träna med feber, och inte heller med halsont.

En tjej på min förra skola dog på julafton i hjärtmuskelinflammtion för att hon tränat när hon var sjuk, så jag förstår allvaret.

Men jag hade inte ont just när jag tränade, det var det som var grejen.

Men idag måste jag nog vila från allt, förlåt mina stegkamrater. :(

 Jag ska försöka komma igen imorgon.


Iallafall ska jag nog fasta idag, har inte bestämt mig men jag har fortfarande inte ätit något idag.

Av H - 16 juni 2009 19:31

Bara för att jag blivit kär i den låten på något vis!



Av H - 16 juni 2009 17:11

Idag är jag jättetrött, verkligen dödstrött.

Har jobbat jättehårt idag, skrapat fasad hela dagen och det tär.

Jag har dessutom bara 5000 steg drygt, och målet idag är på 10000 stycken.

Jag vet inte om jag ska lägga mig och sova ett tag kanske, eller om jag ska göra lite mat och sen gå ut och gå.

Såg att jordgubbar bara kostade 19 kronor på affären, och dit är det mer än 5000 steg. Så gör nog en sväng dit.

Jag vill inte se att jag gått upp på vågen imorgon, då dör jag.

Nej, det gör jag inte. Men jag mår dåligt iallafall.


Dagens mat hittills:

Frukost: -

Lunch: Sallad bestående av; sallad, tomat, gurka, fetaost, majs och liteavokado. Till det lite kycklingröra.

Middag: ?

Övrigt: -


Hur går det för er andra två med stegen idag?

Har ni en bättre dag än jag? Hoppas det.

Av H - 16 juni 2009 06:47

Var morgonvikten, och jag är så glad att se 55 igen.

Jag funderar på att sluta skriva den, jag blir så besviken på mig själv varje gång jag gått upp ett endaste hekto dagen efter och måste skriva ut det.

Det var iofs lite av tanken för att peppa mig själv men jag tycker inte det fungerar riktigt så längre.

Funderar på att ta nya mått igen förresten, men vet inte riktigt när.

Nästa vecka på onsdag kanske?

Ska försöka komma ihåg det.


Gårdagens steg blev 13312 stycken, och idag kör vi på minst 10000 steg!

Grattis till er som också klarade det, idag tar vi nya tag! :)

Av H - 15 juni 2009 20:04

Frukost: -

Lunch: Lite wok.

Middag: Räkomelett och två Crisp´n light, en med keso/chili på.

Övrigt: Extra drops.

Ovido - Quiz & Flashcards